Saturday, February 5, 2011

i'll be back

yeah title tuu adalah tajuk lagu...
but now aku dh kembali seperti sediakala maksudnya dia dh masej aku blk laa buat aku senyum balik mehh...
hehehe ialah kadang-kadang kita perlu happy kan hati kita...
alhamdulillah...
haa yg cite pasal kawan yg nk di kenen2kan dgn aku dh punyer 'pacar' kawan aku juga..so that mr korean tkleh nk kata apa....

haaa cuti raya cina ni aku berjalan masa first day cuti kuar laa membowling ngan kengkawan sekolah lama...the best part hight score for all gurl aku lah pemenangnya but for all team plus boy tentunya lah kalah sbb mamat2 tuu beria2 mcm dapat piala pusingan laa sgt kan...tkpe2 ada ubi ada batas akan aku balas nanty..heheheh 
malam tuu mr korean masej tanya cm ner keluar td ialah dia tk leh nk follow atas tugas utk negara..aku cite laa serba sedikit..dia tanya best tk main bowling of course tk ok sbb dia tk de nk kasi semangat kan hahahaha
pastu dia bebel ala dia tkde pun aku high score gak...jawapan aku kasi ialah dpt semangat dr gambr tuu pun tk cukup lagi hehehehhe
buat i'm happy laa jugak

next day holiday friday aku balik n.9 ok laa just balik hari then ptg tuu dh gerak blk klang buat ada singgah 2 ke 3 tempat melawat2 sedara mara...the last place drop by umah abg ayah aku...everthing ok but today mak aku cite makcik aku ( kakak ipar ayah aku) dia tanya kat bapak aku bila aku nk kawen sbb umur dh meningkat..bapak aku kata aku ni masih belaja so lmbt lagi kawen...dia blh plak kata crkan je jodoh kawen kan cepat2 ingat aku ni patung atau anak dia suka suki je....buat aku rasa cm malas nk gi umah2 sedara lagi..adeh....mmg tyme ni rasa marah tp pikir positive jer laa kan..

haaa satu lagi story malam semalam nk tau aku ingat dpt mimpi best ialah ingatkan mimpikan mr korean ker sbb lepas asej2 aku terus tido so bajet dia laa masuk laa mimpi aku at last yg aku tk terpikir pun..... nk tau sape?

haaa abg Yazid
 yg ada dlm mimpi aku tuuu adehhhh..
dah tuu yg aku ingat lokasi kat MSU masa aku ngan puspa nk gi tetiba abg yazid panggil aku dan2 pegang tangan aku..apa dia ckp tyme tuu aku tk ingat..tapi yg aku ingat dlam mimpi di mana ada aku di situ ada abg yazid..
huh apakah maksunya di sebalik mimpi tuu???
dan tuu aku terjaga jam pukul 5.30am tyme nk solat subuh...
apa yg aku tahu tyme tuu mimpi adalah perkara baik kecuali lps subuh...
oh no apakah maksudnya harap2 semua tuu hanya mainan tido...
mr korean taktau nk kata apa bila aku cite...mula2 mmg tknk bg tau tp dia tanya muka sape aku mimpi..aku malas nk bagi tau...dia nk tau jugak..nk tknk aku bg je laa..dia kata bagus laa kalu dh jodoh...aishhhh
sadis btl....

apa pun aku anggap semua tuu seperti angin lalu....

apa pun situasinya aku tetap serah pada takdir walaupun aku tahu sekarang ni sape yg dh rapat dgn aku..siapa yg mula nk tarik perhatian aku..kita tgk siapakah yg berjaya tawan hati aku..bak kata perpatah " the best man win"  jadi tggu dan lihat laa...
dan aku juga tahu siapa yg iri hati dgn aku tp aku malas nk pikir sbb bagi aku tk de org akan suka kat kita setulus hati..semua org kawan dgn kita atas sbb pentingkan diri sendiri..kita tau samaada mereka kawan atau tidak saat kita ssh pasti saat tuu semua akan terserlah...
buat mereka yg masih tk puas hati dgn aku tuu benti2 laa sakit hati atau iri hati dan tk perlu cemburukan aku nieh..sebabnya aku tk ada apa2 kelebihan pun... aku hanya manusia biasa yg masih byk kekurangan diri...
siapa pun aku, dimana pun aku berada insyaallah aku masih blh berdiri atas kaki aku sendiri sbb aku yakin tuhan sentiasa dengan aku...
sebabkan aku tau aku blm cukup ilmu utk jadi yg terbaik..buat yg cemburu tuuu tk perlu laa buang masa ada perasaan mcm tuu dgn aku...korang yang cemburu pada manusia yg kekurangan mcm aku rugi tau guna laa kelebihan korang utk maju...kita kene yakin dengan diri sendiri..
aku pernah rasa diri di hina, di keji, kurang keyakinan diri..dan hari ini aku bangkit dr kegagalan yg lalu..
insyaallah aku masih merangkak utk kayuh roda bagi letak diri aku di atas...hari ini roda aku baru nak naik separuh jadinya kita pikir laa secara rasionalnya perbuatan dengki dan cemburu korang pada aku hanya buang masa...apa pun yg korang aku tetap berjaya sebab Tuhan , keluarga dan insan2 tersyg sentiasa ada dengan aku...

satu hari nanty kita akan jumpa di padang yg luas...
semoga tuhan maafkan anda semua,..