Thursday, May 26, 2011

Gunung CUS (G7)

semalam aku dpt panggilan menyatakan aku dpt join gi G7
atas sbb2 tertentu..
aku mmg teringin sgt nak ker sana 
sbb utama aku nk buktikan pada semua org yg aku mampu utk mendaki gunung yg di antara tertinggi itu
apa akan daya aku tahu di saat aku telah buat keputusan utk ke pulau tioman..
aku tk sampai hati nk kecewakan rakan2 aku sbb janji telah di laksanakan
dan aku terpaksa melepaskan impian untuk melihat kesukaran trek di CUS...
 dan keindahan alam semulajadi kejadian tuhan di sana..


 inilah trek yg akan di lalui nampak mudah bukan?
tp hanya kita yg melalui akan mengetahuinya..


inilah keindahan alam ciptaan tuhan yg tkkan mudah di dapati di kota raya.. 

 keindahan alam yg hanya terdapat di atas gunung..
ketenangan yg sukar dpt di kota raya...

kalu dulu aku selalu tengok orang yg mendaki gunung
sekarang aku punyer hobi yg sama seperti mereka..

kalu orang lain kata 'bodoh' masuk hutan buat sakit badan
tp bg aku itulah kepandaian kita kerana menghargai keindahan alam
di sini kita blh meguji minda kita
menguji tahap fizikal dan mental kita sama ada kita mampu utk menempuh kesukaran utk berjaya..
sbb bukan mudah utk sampai kepuncak gunung kalu tanpa kecekalan hati yg kuat.
niat di hati amat penting utk berjaya..kalu dalam belajar kita perlu cekalkan hati utk berjaya begitu dlm situasi yg lain

aku akan pasti kan aku akan meawan keindahan alam di G7 dan puncak yg ramai orang kata sukar itu,..
semua dgn izin tuhan 
insyaallah