Saturday, March 3, 2012

aku,dia dan allah

assalammualaikum
taktahu nak mula bagaimana
tetiba fikiran jd sgt serabut dan sepatutnya aku tgh mengulang kaji utk final exam tp tetap nak menaip sbb nak luahkan juga sblm jd lebih parah..ahaa mungkinlah 


hendak berbicara soal jodoh
yeahh kali ni mungkin lebih serius dr sebelum2 nie
apa yg aku baru tahu adalah satu fakta yg dtg dr Dr fadilah kamsah
yg remaja berumur 21-25 thn tidak akan berkawen andai diantara umur itu tidak punyer pilihan lagi
ini bermakna aku telah menglangkau ke peringkat itu dan hmmmm
kata ustaz 'skrg umur awk dh 24 kan jdnya awk tkkan berkahwin sampai umur 25 nnty..
mungkin jodoh awk di antara 26-30...
dan aku saat tu hanya mampu tersenyum
tp dalam hati hanya allah yang tahu segalanya


saat ini aku hanya mampu berdoa 
dan saat ini juga aku terpikir yg dia mungkin bukan utk aku
mungkin perkenalan kami hanya persinggahan sahaja yang ditulis olehNya utk aku dan dia mengenali tentang kehidupan ini...


andai benar ia cuma satu persinggahan 
aku cuba belaja utk terima walaupun payah bagi aku sendiri
aku ingin dia tahu yg aku dah mula letakkan dia di hati ini
dan andai takdir menentukan yg dia bukan utk aku
aku juga nk dia tau aku tetap letakkan dia di hati ini sampai satu saat dia menikahi seseorg akan aku cuba simpan segalanya di dasar hati yg paling dalam..


mungkin ini adalah kejadian allah yg telah di rencanakan agar kehidupan seseorg itu ada suka dukanya
merasa sakit,gembira bagi setiap umatnya
terima kasih ya allah


aku juga memohon agar impian aku utk keluar negara menjadi kenyataan
agar mudah utk melupakan dia buat selamanya
walaupun aku tahu dia tidak izinkan..
andai dia tahu apa yg aku rasakan skrg ni alangkah sakitnya


aku belaja terima kenyataan yg dia hanya akan bersama di alam mimpi sahaja bukan di alam reality kehidupan aku..
belaja terima kenyataan dr sekarang..
aku akan mula jarakkan perhubungan ini 
insyaallah belaja kuatkan hati walaupun amat payah buat aku 


awk, andai awk terbaca ini sy nak awk tau yg hati saya tidak akan ada utk lelaki lain selagi allah mengizinkan sy terus meletakkan awk di hati ini..kerana sy bukanlah org yg mudah menukar ganti rasa, serta perasaan ini utk org lain..
insyaallah sy tetap letakkan awk di hati ni


sy juga memohon padaNya biarlah sy menghembuskan nafas yg terakhir dalam masa terdekat ini
walaupun sy tahu ia tidak akan menjadi kenyataan selagi allah tidak mengizinkannya
hanya dgn kejauhan mungkin dpt buat kita mempunyai jarak
sy akan lakukan apa saja kalu itu blh buat rasa ini kurang sakitnya
biar awk taktahu
biar saya yg rasanya bukan awk..


buat masa ini izinkan sy terus meletakkan awk di dalam hati ini yg paling atas
kerana dgn pinjaman awk dr allah pada sy membuatkan sy lebih kuat..
menjadikan sy seorg yg tabah, dgn awk sy dpt ketenangan yg tidak pernah rasakan sblm ini..
dengan awk, sy mula kenal kehidupan ini dgn lebih lagi
dengan awk, sy mula nmpk kwn dan lawan yg sebenarnya..
dgn segala nasihat awk buat sy lebih mengingati allah dgn kerap dan sentiasa memohon padaNya 
awk buat sy muka dan sedar segalanya..terima kasih 


awk tidak akan pernah hilang dr hati  dan ingatan sy

awk akan sentiasa hati ini sampai waktu yg memisahkan segalanya..andai tertulis yg sy bukan pasangan dr tulang rusuk awk..sy redha dgn ketentuan ini..
apa pun sy akan sentiasa mendoakan awk seperti selalu..andai masih sempat sy memohon agar awklah yg akan meminpim sy ke al jannah..akan sy usahakan walaupun sy tahu allah telah tulis di dalam kitabnya siapa jodoh sy..


sy memohon allah temukan sy dgn seseorg sebaik awk utk pimpin sy ke pintu syurga serta yg akan beri didikan agama yg sempurna buat sy satu hari nnty..
awk maafkan segalanya selama ini ye..

No comments:

Post a Comment