Sunday, May 27, 2012

ujian allah

allah beri ujian kerana yakin hambanya kuat utk menempuh segalanya
tp kadangkala aku terpikir
kuat ke aku sampai allah sentiasa beri ujian
allah terlalu syg kan aku ke?
mungkin 
tapi kadangkala aku hampir tersungkur utk tempuh ujian-ujian yg diberi
kadangkala allah seperti tidak adil tp aku cepat2 beristifar 
jika dulu saat aku slh allah dgn takdir yg harus aku tempuh 
terasa seperti ingin mati
tapi sgt allah kirimkan dia..terlalu banyak nasihat yg aku terima 
terasa dia seperti tuhan..mungkin itu slh satu perantaraan antara aku dan tuhan
saat aku terasa kuat saat adanya dia..allah uji lagi bilamana allah hilangkan dia dr sudut pandangan ku saat ini..
aku hilang arah seketika saat hilangnya dia
tp kata-kata, semangat dia, sentiasa ada dlm hati ini..
apa saja yg ingin aku lakukan tkpernah sekali lupa akan dia..
walaupun dia tidak ada disisi tp suara,senyuman,semangat serta kekuatan dia tkpernah hilang dr hidup ini

allah telah tetapkan segalanya moga ia adalah terbaik utk ku dan dikau..

No comments:

Post a Comment