Monday, August 27, 2012

alhamdulillah

alhamdulillah hampir genap 4 bulan internship aku di sini..masih berbaki 2 bulan sahaja lagi aku sebagai seorg pelajar pratikal di FNR Management Sdn Bhd..banyak aku aku pelajari disini,..walaupun pada mulanya aku seperti tidak boleh terima utk ber"internship" disini tapi atas kehendak allah segalanya tetap aku lalui dgn tenang..hari-hari penuh dgn tanggungjawab sebagai pekerja,,di FNR kami tidak dianggap sebagai pelajar pratikal tetapi dianggap sebagai pekerja disini..umpama kami adalah staff kekal di company ni..FNR adalad sebuah company yg melakukan service tentang audit,accounting,secretary, dan tax..alhamdulillah hampir semua nya aku pelajari,..yelah tanpa diduga bukan semua yg kita nak kita akan dapatkan..allah memberi mengikut kemampuan umatnya..alhamdulillah aku terima segalanya dengan tenang dan sabar..di sini banyak bersaba dgn ujian-ujian yg dtg..aku belajar bagaimana utk manage segalanya..memang impian aku untuk bekerja di audit firm telah lama ditanamkan dlm hati jadi bila dapat peluang takkan aku lepaskan..alhamdulillah sgt happy bila bidang yg kita suka kita dpt buat..lagi-lagi benda yg kita tak belajar seperti secretary tapi aku belaja disini..dr tak kenal setiap borang itu utk apa tapi kini insyaallah aku akan ingat apa yg aku belaja...bos aku selalu kata jgn hafal tapi belaja faham pasti kita akan kita sampai bila2..impian utk memiliki audit firm sendiri makin meninggi..insyaallah andai ada rezeki dr allah segalanya akan menjadi kenyataan..apapun aku haru habiskan baki 2 bulan lagi utk internship ini dengan jayanya...doakan kejayaan ku ini..apa pun yg berlaku aku yakin allah sentiasa bersama kita semua..insyaallah :)

No comments:

Post a Comment