Wednesday, August 15, 2012

senyuman itu telah mati

saat menaip entry ini hati dan perasaan ku sgt stabil dan ia bukan lah mengikut emosi ketika menaip cuma tahap kesihatan yg kurang memberangsangkan sahaja..sakit seperti sudah sebati dgn diri sejak awal tahun lagi dengan diri ini..seperti isi dengan kuku sukar utk dipisahkan..seperti title yg telah dilakarkan oleh ku ia adalah kenyataan yg harus aku terima saat ini..senyuman telah mati di bawa pegi buat selamanya..andai kalian melihat aku tersenyum saat ini bukanlah dr hati yg tp hanya memenuhi kehendak apa yg berlaku di sekeliling..
allah lebih mengetahui apa yg berlaku..keredhaan mula terasa..apa yg pasti di saat dan ketika ini hati ku amat-amat terasa kosong dan sgt kosong seperti aku tidak punye apa-apa lg...
ia seperti mati..seperti apa utk diungkapkan juga aku tidak tahu.mungkin allah telah menarik sedikit nikmat kehidupan drku mungkin tapi mengapa allah tidak mengambil nyawa ku sahaj kerana kehidupan ini makin perit utk ku tempuh,,terasa seperti sia-sia dan aku terasa aku adalah umat yg tidak layak dipilih utk melihat keindahan pentas dunia ini...maafkan aku ya allah andai lalai dr segala segi..
kesilapan itu pastinya dtg dr aku,,atas sebab itu terlalu banyak dugaan dr mu ya allah setiap saat ku xmampu rasanya utk dilalui..kau ambil setiap insan terpenting dalam hidup ku perlahan-lahan..
saat aku bergantung harap pada seseorg kau ambil dia setelah kau beri dia utk kekuatan aku berdiri..dimna silap salah ku kau ambil dia semula..aku kehilangan separuh kehidupan ku untuk meneruskan hari-hari ku
tidak mungkin akan ku patah kebelakang semula utk mendapatkan segalanya kerana bagi ku yg berlalu biarkanlah berlalu..pasti ada kehidupan yg indah sedang menanti ku di hadapan sana walaupun tidak pasti..
yg sangat pasti di waktu ini adalah mula menanam kebencian dalam diri pada mu..maaf di mintaa ini terpaksa ku lakukan buat2 benci..dan buat dikau membenci ku adalah satu yg tidak mahu ku lakukan tetapi terpaksa di lakukan utk kebaikan bersama..kerana kita di dunia yg berbeza..kau terlalu tinggi utk aku gapai dan engkau adalah insan yg sangat sempurna..aku terasa sangat kerdil utk berada di samping mu wahai insan bergelar lelaki..doakan ku takkan pernah putus buat mu sentiasa..
untuk kali ini aku kunci pintu hati ku semula..keraskan hati buat selamanya..tidak akan ada perkataan CINTA lg dlm hidup selepas ini..yg hanya adalah cita-cita yg pasti aku gapai disaat ini..tidak adalah isu perasaan akan di ungkit lg selepas ini..kerana ia tidak ada di dalam list kehidupan ku lagi..cuma aku ingin kau tahu wahai insan bergelar lelaki bahawa engkau adalah satu-satunya lelaki yg berjaya buat aku tersenyum dan menangis dlm waktu yg sama..kau sentiasa ada di saat aku perlu kan dikau..kau sentiasa memberi perlindungan dan bahu mu utk ku..kau buka mata ku tentang kehidupan..kau adalah anugerah terindah dalam hidupku..untuk melupakanmu tidak ada dalam kamus hidup ku..cuma aku bukan wanita terbaik utk dikau wahai insan bergelar lelaki..pasti ada wanita sesempurna mu yg allah jadikan ..semoga kau diketemukan suatu hari nanti..insyallah..dan aku berjanji untuk tidak berdiri dihadapan mu utk masa akan dtg kerana aku akan lenyap dr pandangan mata mu buat selamanya..cuma izinkan aku terus meletakkan dikau di hati hingga tiba saat allah beri jodoh yg sah buat ku..

maaf dari ku buat diri mu..

No comments:

Post a Comment